fredag 5 april 2013

Kväll i Karlskogaland

Klockan sjutton var vi bjudna på middag i Karlskogaland. Lillebror har varit på besök under veckan och åker tillbaka i morgon. Cosmos är väldigt väldigt förtjust i honom -och jag tror närapå att det är rätt ömsesidigt för lillebror kan inte låta bli att klappa och busa och ställer mer än gärna upp på att hålla i snöret när jag vill ränna runt med kameran.
 Trerätters middag blev det -riktigt riktigt smaskigt!
Här skålas det vid efterrätten. Eftersom Anders körde flest gånger under förra helgens Malmötripp blev det jag som fick vara chaufför idag. Rättvist ska det va´ ;)
 Efterrätten bestod av vaniljmousse och någon passionsfruktsröra. Hälften hade varit perfekt men oh så gott det var!
Vi blev inte alls värst sena. Trött jag, som var på jobbet kvart i sex i morse, tackade för mig redan strax före halv nio. Nu är det sovdags!
Och trots bara fyra dagars arbetsvecka är det väldigt skönt med helg :)

2 kommentarer:

  1. Samma här, gott med helg. Här efter fyra dagars jobb och en natt. Det känns.

    Så ljuvligt god efterträtten ser ut! Mums mums! Har du receptet?

    Sovdags från mig till grannlänet!

    SvaraRadera
  2. Turtlan; Jag kan höra om receptet. Det var visst hittat i någon PRO-tidning hos mormor...

    SvaraRadera