lördag 6 april 2013

Här just nu

Någon är lite ilsk för att x-boxen hänger sig hela tiden.
Kattdamerna håller den ilskne sällskap i soffan.
Cosmoshunden har gått och lagt sig i sin säng i sovrummet.
I tvättstugan går tvättmaskinerna för fullt och på radio är frågorna i Ring så spelar vi lite klurigare än vanligt. Tycker jag.

Googlar på ormarna vid Öbykulle och funderar på om det är någon idé att åka dit -är ormar och ödlor tillräckligt vakna?


Och nu verkar yr.no få rätt. Det mulnar på.
Rackarns.

3 kommentarer:

  1. Öbykulle, där har jag också varit en gång. Om det är det som ligger söder om Örebro?

    Huvva vad ormar vi såg! Verkligen fobiträning!!!
    När vi fkkade vid ett bord satt jag o lyfte på fötterna hela tiden.

    Men det var lite senare i april, Valborg tror jag det året. Jag har föreslagit M vi ska åka dit någongång.

    Om jag törs....

    SvaraRadera
  2. Håller med, promenerade under större delen av Ring så spelar vi och blev tillslut lite förbannad att jag inte kunde komma på flera av frågorna.

    SvaraRadera
  3. Turtlan; Ja, det stämmer bra. I naturreservatet Kvismaren, på väg till Odensbacken...
    När jag första gången föreslog för maken att vi skulle åka dit tvärvägrade han. Det tog ett par år innan han gav med sig och vi åkte dit på försök. Men jag tror att det blir rätt avdramatiserat när det är så mycket folk där. Och barn.

    Flygaren; Skönt att det var någon mer som tyckte så. Jag kände mig rätt korkad efter ett tag ;)

    SvaraRadera