torsdag 25 april 2013

Födelsedagsmorgon

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det Cosmos ettårsdag. Hurra hurra hurra!

Ett år fyller han idag, vår goa fina busiga trefärgade. 

Vi började dagen med födelsedagsfrukost. Inget revolutionerande smaskigt. Ska magen må bra en dagisdag är det säkrast med bara den vanliga portionen (förvisso svindyrt) njurfoder. Cosmos klagade inte. Han var hungrig och ivrig och åt med god aptit.

 Sedan blev det den vanliga morgonpromenaden. Lufsa, nosa, hitta en pinne eller två.
Och så ville matten förstås ha en ettårsbild i solen :)

 Därefter blev det paketöppning. Eftersom det var strax före avfärd blev det bara ett litet paket på morgonen. Nästa kommer ikväll.

 "Kolla hussen, jag fick en sådan där nalle som jag tyckte så mycket om när jag var liten"
(den ska vara glad om den överlever dagen)

 "Va, nä jag tuggar inte sönder den... jag... eh... leker ju för fullt..."
Nu är det dagisdag för födelsedagshunden och jobb för hussen och matten. Hoppas hoppas att det fina vädret håller i sig. Då kan det kanske bli en skogstur ikväll.

5 kommentarer:

  1. Grattis Cosmos!
    Nu läste jag lite bakåt och såg alla trista hundförbusskyltar. Kom då att tänka på denna artikel: http://op.se/lanet/ostersund/1.5785520-far-hunden-ga-los-i-ostersund-
    som jag nyligen läste. Där står bla att privatpersoner kan sätta upp skyltar och att dessa inte alls behöver gälla. En sådan skylt satt bla på en gångväg in mot en park i Östersund där det VISST var ok med hundar...

    SvaraRadera
  2. Fin han är Cosmos!
    Stort Grattis! Tänk vad tiden går.

    SvaraRadera
  3. Grattis fine Cosmos! Hoppas du får en härlig födelsedag.

    SvaraRadera
  4. Allihop; Tack så mycket, hälsar Cosmos :) Det är helt otroligt att han redan är ett år!

    Emma; Haha, ja men då låtsas jag att jag lever i tron att alla dessa skyltar inte alls gäller ;)

    SvaraRadera