lördag 13 april 2013

Finhunden

Medan matten fotograferar hej vilt omkring sig sitter den fina trefärgade och spanar på skrattmåsar.
För övrigt skulle jag behöva gå en trimkurs. Det är framförallt det där v:et där framme, och jag skjuter på det och kikar lite sporadiskt efter någon trimkunnig inte alltför långt bort. Det är själva övergången mellan det icke-klippta och det klippta jag skulle vilja lära mig att få till.
Bland annat.

(när han nu är så rysligt ouppfostrad kan han ju i allafall se lite vårdad ut ;)

5 kommentarer:

  1. Kolla med rasklubben, om de inte har någon trimkurs. Så lärde jag mig och jag har för mig att det är bra att ha en efileringssax just där vid ve:t.
    Ouppfostrad eller ej, så är han väldigt söt och charmig i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Lena; Jag har kollat rasklubben mååånga gånger, men de har inget sådant på gång. Faktum är att den är ganska inaktiv över huvud taget.
    Och jag har allt som behövdes -trimmade ju alltid Lurvig själv. Fast just där vid v:et får jag inte till det -efileringssaxen till trots. Samma sak vid övergången mellan huvudet och öronen, där är det också klurigt. Tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Trimmad eller ej så är han himla fin!!!

    SvaraRadera
  4. Jag ska skicka dig en bra trim beskrivning med posten!
    Så att den fina hunden blir ännu finare!!

    SvaraRadera
  5. Kattalena; Ja, det tycker förstås hans ytterst partiska husse och matte också ;)

    Mariana; Ja, men det vore jättesnällt! En väldigt exakt sådan ;)

    SvaraRadera