söndag 21 april 2013

Energipåfyllning

"Näe, jag behöver verkligen lite energipåfyllning" säger jag när klockan precis passerat sju på kvällskvisten.
Cosmos har varit magsjuk i helgen, men magsjuka och njursvikt ger väldigt lika symptom och då blir det oroligt för en hönsig matte till en hund med njurproblem. Framåt eftermiddagen är han betydligt bättre och vi andas ut lite för den här gången.

"Jag stannar hemma" meddelar maken som just bryggt kaffe och tänker sig lugn och ro i soffan med en Irish coffee. Men när jag klätt på mig ytterkläderna ångrar han sig och vi far iväg tillsammans alla tre.
Just som solen håller på att gå ner och det är så mysigt! Ingen lång promenad. Bara vara och strosa lite och glädjas åt den lyckliga hunden och mysa framför brasan och lyssna till koltrasten.
Cosmos var väldigt delaktig i att fixa brasan.

Han har ju liksom ett visst pinnintresse :)

"Här har jag hittat en!" Man kan säga att han deltog aktivt i pinnletandet :)


Vätskepåfyllning. Men det var bara precis i kanten som det var öppet vatten.

En liten sväng upp bland träden. Som han sprang! Och det var så mörkt att jag fick använda blixten...


Brasmys! Alldeles ljufvligt!

2 kommentarer:

  1. härligt ser det ut! Jag längtar efter utebrasdoften!

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Det är jättemysigt. Och vi tänder allt som oftast en brasa när vi är ute sådär och det inte är alltför sura pinnar.

    SvaraRadera