lördag 13 april 2013

En morgon när jag vaknar, är hela världen vit...

...och vi förstår att viintern har kommit hit.

Eller nähä, aprilväder kallas det kanske.
Men världen är vit oavsett.
Och jag säger att hade detta varit i slutet av november, då hade jag jublat, kastat på mig kläderna och skuttat ut i snön.
Det gjorde jag inte idag. Inte ens Cosmos var särskilt begeistrad.

På radion avbryts ideligen Ring så spelar vi av trafikrapporten. Många trafikolyckor. Besvärligt väglag.
Har man bytt till sommardäck bör man inte ge sig ut på vägarna, varnar radiorösten.

Vi väntar nog lite med det där däckbytet. Fastän vi hade tänkt göra det idag och det ska vara gjort på måndag.
Vi stod även över äta-frukost-i-skogen-planen och satsade på en vanlig hederlig lördagsfrukost vid köksbordet istället.

Men nästa vecka, då blir det varmt. Säger yr.no.

2 kommentarer:

  1. Fy bubblan! :( Tänker att de där prognoserna nästan alltid lovar fint väder till nästa helg, men...

    SvaraRadera
  2. Kattis; Jodå, det tänker jag tro på! Då ska vi titta på ormarna som vaknat till ordentligt och solen ska skina och vi ska ha med oss fika och allt ska vara precis hur vårigt och härligt som helst :)

    SvaraRadera