söndag 14 april 2013

Dimmig morgontur i skogen

Nä, den här helgens väder har inte inbjudit till några frukostar eller för den delen ens fika eller längre promenader i skogen. Igår snöade/regnade det hela dagen. 
Idag vaknade vi upp till en mycket dimmig morgon med plusgrader i stan och minusgrader utanför.

Cosmos och jag tog i allafall en liten skogstur. Klockan sju i morse kom vi dit och det var närapå lite magiskt i dimman. Bofinkar, hackspett, kråka, talgoxar och blåmesar och ytterligare ett par fåglar vars läten jag behöver slå upp. Två rådjur.
 Fortfarande (eller åter) lite snö i skogen.
-Kom igen då matten, vad långsam du är! Tycker Cosmos. 
Han är för övrigt inne i en väldigt rolig fas just nu. Dagens inkallningar i skogen har varit hundraprocentiga, rådjuren till trots. "Stanna" blev nästan ett slidestop följt av ett sittande på hans eget initiativ. Jag blev så förvånad att jag kom av mig alldeles. Och gör jag inget kommer han ideligen och söker kontakt. 
Gullhunden!


2 kommentarer:

  1. Nog är det viss stämning.
    Märkte ju senast ni var hos oss att det hade hänt en del på lydnads/lyssna-fronten.
    Visst är han fin Cosmos!

    SvaraRadera
  2. Ja, men det är väl för väl att det händer någonting det första året ;)

    SvaraRadera