torsdag 25 april 2013

Cosmos ettårsdag

Efter födelsedagsfirandet på morgonen var det dagisdag för hunden. Torsdagar är hans längsta dag. Kanske också bästa när alla hans kompisar är där.

På eftermiddagen hämtade hussen honom, åkte hem och packade väskan, hämtade upp mig och så for vi till skogen. Prima prima på en födelsedag, tyckte nog Cosmos.

 I skogen fanns en massa pinnar! Och så fick han ett ben och hussen hade även tagit med tårta till tvåbeningar och mera paket till födelsedagsgrisen! Det finns på film, jag tänkte att jag skulle försöka klippa ihop något i morgon.
Benet tog han med sig en bit bort och lade sig att tugga på :)
 Före tårtan grillade vi korv. Bäcken porlade. Fåglarna kvittrade. Solen glimtade fram med ojämna mellanrum. I flera timmar var vi där.
 Vid halv nio kom vi hem och såg att en avi kommit med posten.
Paketet som hämtades ut var inte till mig...
En mycket trött liten kille som gett upp alldeles på dörrmattan fick aningens ny energi när han fick ännu mera paket. Fast det här var absolut dagens tröttaste paketöppnande :)
 Långt efter läggtid:
"Tack snälla gammelmatte! Den här ska jag leka med i morgon när jag vilat upp mig lite."
Jag tror att den lille hunden är rätt nöjd med sin födelsedag. Nu har han gått och lagt sig i sin säng i sovrummet :)

3 kommentarer:

  1. Harry hälsar och gratulerar!
    (Ja, kan vi ju låtsas ,-)

    I alla fall gör vi det.

    SvaraRadera
  2. Grattis Cosmos!

    Verkligen en fotogeniuqe Vovve (stavas det så...?)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till Cosmos!!! Vilken underbart fin födelsedag han fått! :-)

    SvaraRadera