måndag 8 april 2013

Årsböcker

Äntligen har jag tagit tag i det här med att göra årsböcker.
Det är galet mycket bilder och de här första böckerna blir en ganska snabb och enkel sammanfattning för att det ens ska bli av över huvud taget.

Boken 2010 är nästan klar. Bilder är uppletade på de externa hårddiskarna. Jag kan ärligt erkänna att jag först det sista halvåret faktiskt blivit rätt bra på att rensa. Det innebär att det från 2010 finns måååånga bilder.

2010 var året när vi övernattade nere i Sala silvergruva, pluggade heltid på universitetet, vickade en hel massa, besökte Öland en vecka, hade fröken L varannan helg... och en Lurvig hund med mest överallt. Vi var betydligt bättre på att besöka familj och vänner och vi förlovade oss i ett varmt vattenfall på Azorerna.

I gömmorna hittar jag också den här bilden på mamma och pappa. Och tänker att det är väl inte konstigt att jag ränner runt med kameran i högsta hugg hela tiden. Det sitter förmodligen i generna ;)
Vad gör ni med alla bilder?

6 kommentarer:

  1. Ingenting särskilt.
    Jag har väl ett trettiotal lagrade på Picasa Webbalbum och tänker att ja, ja .., så länge bloggen finns kvar så har jag ju bilderna där.

    Alla resor med barnbarnen har jag dokumenterat med bild och text.

    Och så har jag ju fotoväggen i hallen. Den ska bytas ut lite pö om pö.

    SvaraRadera
  2. Ett trettiotal album, alltså ..., det måste vara tusentals och åter tusentals kort! Men bara dom jag tycker om.

    SvaraRadera
  3. Jag delar med mig av mina bilder på Facebook, blogg och på Instagram. Printar en del. Har varit med på fågelklubbens utställning i höstas (inramade bilder på vägg). Ger bort de bilder som inte blev sålda. Lägger upp bilder på Artportalen, som dokumentation när vi rapporterar fåglar och insekter.
    Resten ligger där på hårddisk och extern hårddisk...

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Ja, en fotovägg sådär vill ju jag också ha. Men för övrigt kände jag att bilderna bara lagrades där på diverse hårddiskar och det blev liksom aldrig av att jag tittade på dem... och det är ju lite synd.

    Mian; De enda av mina bilder som är inramade sitter på vår egen vägg här hemma. Jag känner liksom att ditt och mitt fotande ligger i lite olika dimensioner ;)

    SvaraRadera
  5. Oooh! Så kul med en årsbok!!! Det hade jag också velat göra! Jag har sjukt många bilder, tror det är typ 85 000 eller nåt. Jag har massor av projekt jag skulle vilja ta tag i som handlar om foton.

    Och jag skulle vilja göra en bok av mina bloggar. Men det kostar så himla mycket… så får se när det kan bli av. Men skriva ut och göra lite fotokollage och så till väggen, det är ju ett enklare projekt som jag borde ta tag i snart!

    Vårt iphotobibliotek har dessutom flippat ut så när jag tittar på bilder i det så är det en annan bild som ligger bakom. OM jag hittar en bra bild så blir den en annan när jag klickar på den… mycket irriterande. Så vi försöker få rätt på detta nu… :-)

    SvaraRadera
  6. Kattalena; Ja, här finns också sjukt många foton. Jag måste rensa! Och det är så lätt att de bara blir liggande -jag tar ju aldrig fram de där externa hårddiskarna och sitter och tittar på bilderna. Så nu känns det jättebra att vi kommit igång med fotoböcker.
    2010 är klar. Nu ska jag ladda lite innan vi börjar med 2011 :)

    SvaraRadera