onsdag 20 mars 2013

Sånt man inte bör säga

Från och till hela hösten var vi sjuka. Mest maken förvisso -det gick inte många friska veckor mellan varven.
Den här terminen har vi klarat oss finfint. Maken har varit kärnfrisk och jag hade den där huvudvärkshistorien för drygt två veckor sedan men för övrigt har allt varit bra.

Vad skönt att vi har hållit oss så friska! Pratade vi om på måndagskvällen och jag kände verkligen hur himla bra jag mådde. Sådana saker är farliga att säga. På tisdag vid lunch började jag känna mig konstig och vid mellis gick jag hem. 39 graders feber visade det sig.

Suck.
På den tiden jag sysslade med sådant här var jag inte alls sjuk särskilt ofta.

5 kommentarer:

  1. Tråkigt!:(
    Hoppas det inte är jag som är boven. Krya på dig snabbt!

    SvaraRadera
  2. Mamma; Nä, det tror jag inte. Du var ju (nästan) frisk. Vi har flera sjuka barn på fsk... irriterande bara att mitt immunförsvar tycks vara sämre än övrig personals :(

    SvaraRadera
  3. Krya på sig!

    Jag har varit hemma tre gånger för hög feber den här terminen, och har hostat lungorna ur mig, nu i veckorna tio... När jag inledde min lärarkarriär, då sades det mig, att man var immun efter sju år i skolans värld! Verkar dock tyvärr inte gälla vid byte av arbetsplats.

    SvaraRadera
  4. Hoppas du blir frisk snart. Som jag skrivit förut, nästan alla mina vänner inom barnomsorgen blir sjuka som du stup i kvarten oavsett hur länge de arbetat. Du är inte ensam! Alla vi andra som smittas av dagisbarnen vet också hur fruktansvärt sjuk man blir så du får hålla ut till våren när det brukar bli bättre.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Kattis; Ja, men jag har ju haft samma jobb i över ett år nu! Maken däremot som ju bytte arbetsplats vid årsskiftet, han har minsann hållit sig frisk.

    Monet; Hrm, ja fortsättningsvis ska jag propagera starkt för att vara ute så fort tillfälle bjuds -oavsett väder. Fast nog är det så att man har olika bra immunförsvar. Jag får lite bittert konstatera att jag faktiskt är sjuk oftare än mina kollegor.

    SvaraRadera