söndag 10 mars 2013

Nu är jag en hen

Hej på er!
I förrgår var jag en han.
Igår var jag världens duktigaste när veterinären tryckte in en tjock spruta i nacken. 
Nu är jag en hen. Eller håller på att bli i allafall.
Bilden är från i tisdags. Efter ultraljudet i onsdags ser jag mer ut som en nakenråtta under magen och en skabbräv på sidorna. Men jag är söt ändå säger matten :)
Jag ska nog få någon medicin också. Men ingen kan bestämma sig för vilken. Det är bara för att jag är så ung och inte får äta den där sortens antibiotika som når njurarna. Då kan jag bli jättesjuk. Veterinären ska ta fler prover i stället. Det går bra. Jag är ju superbra nu på sådant där veterinärgrejs och blodprover är en barnlek.

Idag ska vi åka till Kumla och hälsa på katten Ozzy och hans familj.

Hej hopp från Cosmos

8 kommentarer:

  1. Hej Cosmos!

    Ja, du .. ,livet är inte alldeles enkelt! Hoppas att du trivs med livet som hen .., be mamma läsa hos Guy i Thailand, där finns det gott om såna ,-)

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Det är visst några dagar först som blir extra han innan hen-andan slår in. Vi får väl se om det märks någon skillnad. Nu var det ju dock inte av någon annan anledning än medicinska skäl som vi gjorde det här.
    Och Guy har jag redan varit och läst hos :)

    SvaraRadera
  3. Lille vännen då :-)

    Tänk så mycket djur berör oss. Hoppas nu att allt går bra med fina vovven.

    SvaraRadera
  4. Turtlan; Djur ger livskvalitet! Idag har vi busat i skogen.

    SvaraRadera
  5. Roxy....hund hos familjen med Tankevågor10 mars 2013 18:05

    Vet du Cosmos att JAG tycker i alla fall att du ser ut som en riktigt stilig kille jag! Min matte satt och såg så bekymrad ut när hon läste ikapp inläggen här nedan och vi hundar vill ju att våra tvåbeningar ska vara glada så jag och alla mina kattkompisar (jag har en mer än dig att hålla ordning på här) vi håller alla tassar vi har här för att du ska bli bra.....och matte hojtar att hon och husse (som heter samma som din) också håller....fast tummar förstås.

    Voff och gos från

    Roxy

    SvaraRadera
  6. Hej Roxy!
    Matten är också bekymrad men själv kör jag på nästan som vanligt.
    Tack för alla tummar och tassar hos er ♥

    SvaraRadera
  7. Huvudsaken är att han blir frisk.

    SvaraRadera
  8. Nospuss till Cosmos från både mig och Alice ♥

    SvaraRadera