fredag 22 mars 2013

Nu är det slips som gäller

När jag träffade maken första gångerna, ja då var han förvisso välklädd där på universitetet. Med en garderob ungefär bestående av två kortärmade skjortor och ungefär lika många långärmade tröjor.
Ja och så m a s s v i s av kortärmade tröjor med tryck från plattsättningsfirman han varit anställd på tidigare.

Jag inser förstås att jag har haft viss inverkan på att den där garderoben utökats med ett ganska stort antal skjortor. Samtidigt som de slitna t-shirtarna fått stryka på foten en efter en.
Ja, det är förstås så att yrkesbanan påverkat en smula också.

Hur som helt är det inte jag som tvingat på någon slips. Jag törs säga att innan han började arbeta som lärare hade han under sex år använt slips tre gånger; på sin mors begravning, på min morfars begravning samt på vårt bröllop. Sedan kom det där med fredagsklädseln...
...och i eftermiddags frågade han mig om jag tyckte att han skulle ha slips på kvällens afterwork.
"Näe, gå så att du känner dig bekväm" svarade jag.
"Ja, men då tar jag slips" svarade maken.

?!?

Det var då bilden ovan togs.
Ja, jag klagar då rakt inte :)

5 kommentarer:

  1. Hahahaha ...,-)

    Jo, jo.
    Det tar sig.

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Jag tycker att det är stiligt med slips men gav liksom upp det när jag träffade maken. Nu får vi se hur länge det här håller i sig ;)

    SvaraRadera
  3. Och jag är HELT tvärtom... (män i) slips attraherar inte mig alls... :-) :-) :-)

    SvaraRadera
  4. Mian; Det är ju himla tur att inte alla tycker lika :)

    SvaraRadera
  5. mossfolk: ja jisses så trist det skulle bli... :-)

    SvaraRadera