fredag 1 mars 2013

Goddag herr Migrän

Det var länge sedan vi sågs. Precis alldeles i början av oktober faktiskt och då anlände han en eftermiddag och kostade därmed ingen arbetsdag.
Idag kom han på återbesök vid en betydligt olägligare tidpunkt. Jag vägrade först att inse vem som anlänt och hann tillbringa närapå en kvart på jobbet.

Så... idag har det inte varit efit här. Det har varit ett förfärligt solsken som trängt igenom neddragna persienner och fåglarna har gapat något alldeles förskräckligt. Som om inte det var nog har det varit takdropp hela dagen. Och som dessa droppar dånar.
När maken och Cosmos kom hem lät det som om en hel armé kom invältrande.
Kikade tillbaka för att hitta en passande bild, men snubblade över den här... som som vanligt inte har något med texten att göra men jag tycker så himla mycket om den. Gudbarnet och storebror var Lurvigvakter 
Ja, det är förstås flera år sedan.

Nu är det kvällen. Och jag känner mig som om livet återvänt.
Nu är jag redo för helg med takdropp, solsken, fågelkvitter... och en glad hund :)

(och så kikar jag tillbaka ett år i bloggen, mest för att se hur långt våren kommit den första mars då... tja, jag vet inte riktigt -det var nämligen då jag låg däckad tio dagar i flunsan, med ett besök på akuten. en dag med migrän känns plötsligt helt okej!)

2 kommentarer:

  1. O så söt bild :)
    vad små de är på bilden, tänk att de snart fyller 4 o 9 år vad tiden går fort !
    Nu sitter jag o Melker o har mys frukost med Gröt o snart ska vi in till den stora staden o hälsa på Mira.

    Hoppas du blir bra snart.

    SvaraRadera
  2. Miss Piggy; Jag tror faktiskt att det är du som har tagit bilden. Och jag tycker sååå mycket om den!
    Har tänkt så mycket på er, hoppas att hon mår bättre lilla damen!

    SvaraRadera