tisdag 5 mars 2013

Friskhetstecken

I fyra dagars tid har jag legat alldeles för ankar i en förfärlig huvudvärk. Ja, den som jag trodde var en dags migrän visade sig vara en envis historia enbart bestående av flera dagars blixtrande skallebank. Det är, minst sagt, aningen irriterande och framförallt väldigt däckande.

Men nu så, idag, är den, om än inte borta så iallafall betydligt mildare. Och framförallt -jag längtar ut!
Det måste väl vara ett tecken så gott som något.

Jag surfar runt på Kilsbergens hembygdsförenings sida, planerar turer längs Göljebäcken, bläddrar i "Sevärt i norra Kilsbergen" och lägger till Pernilla Sundins bok "Blå bergens sång" på önskelistan.

I morgon är det definitivt dags att jobba igen.

6 kommentarer:

  1. Låter inget vidare med sådan huvudvärk :-(. Hoppas att den ger med sig helt nu. Är det Cosmos på bilden? Han ser så olurvig ut, men han ser ut att vara blöt om benen så det kanske är det som gör det? :-)
    Fin är han i alla fall och utsikten kan man inte klaga på heller.

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Ja, det är Cosmos, men bilden är från i höstas. Då var han liten och hade inte hunnit få så mycket lurv än :)

    SvaraRadera
  3. Ska du inte kolla upp det där iallafall? Jag hade såna flerdags-huvudvärkar förr, troligen hormonellt, men man vill ju ändå veta?

    Hemskt är det iallafall, jag lider med dig!

    SvaraRadera
  4. Monet; Nä, det behövs inte -nu är det mycket bättre. Och för att söka vård behöver man ju dessutom vara närapå döende för att bli tagen på allvar.

    SvaraRadera
  5. Det lät inte helt bra det där. har du kollat blodtrycket? Råkade ju ut för nått liknande för ett år sen. Visade sig vara för högt blodtryck. Så vore jag dig skulle jag nog kolla blodtrycket i alla fall.

    Här ska jag göra mig klar för att fara till sjukhuset. Ska ta bort en söt (hm) sak på hakan. Dagkirurgi.
    Så man är hemma igen till kvällen. Det är skönt.
    Ha nu en bra onsdag.
    kram.

    SvaraRadera
  6. Synne; Men nu är det ju bra. Och jag har alltid haft lågt blodtryck. Ingen fara på taket :)

    SvaraRadera