lördag 23 mars 2013

Efit

Lyssnar på Ring så spelar vi, läser runt på favoritbloggarna och upptäcker att det är efit idag.
Jahaja, jo men vi gör ett försök. 

Runt halv åtta
Det är då jag upptäcker att det är efit. Chipper ligger i fönstret. Solen skiner. Termometern visar på femton minusgrader.

Runt halv nio
I tre timmar har han hållit igång. Gått på promenad, jagat fåglar, galopperat över vardagsrumsgolvet, slängt runt med knutarna, lekt med katten, varit med vid tvättstugan och gjort femtioelva försök att väcka hussen. Nu börjar han bli trött. Men inte tröttare än att det går att gnaga lite på två knutar samtidigt :)

Runt halv tio
Cosmos och jag är i stadsparken och fotograferar marsbilden.
Gott om frusna snödroppar. Inget mer.

Runt halv elva
Åter hemma. Vid köksbordet sitter nyvaken make och äter frukost.

Runt halv tolv
Klovässning...

Runt halv ett
Checkar in på Tehuset på Facebook och får därmed ett hg te gratis.
När jag stod i Hötorgshallen förra helgen insåg jag vilket himla bra litet tehus vi har på hemmaplan.
Runt halv två
Fruarna pilfink tar sig ett vårbad. Man får titta lite fort för bilden är väldans oskarp.
Runt halv tre
Maken kardar och kardar. Chipper fick en jättetjock vinterpäls i år. Och nu fäller hon den. I drivor.
Att klappa med handen är ingen hit. Tar man kardan samlar den i allafall upp en del hår...
Runt halv fyra
Tvärdäckat på soffan. Mitt på ljusan dagen. En påminnelse kanske, om att jag faktiskt inte varit frisk i veckan.

Runt halv fem


Sedan blev det födelsedagsfirande och spelkväll och mest inga fler kort tagna :)

21 kommentarer:

  1. Ja, jag upptäckte det hos Kattis, men hinner inte med själv .. jag börjar arbeta klockan tolv.

    Påminn mig nästa gång!

    SvaraRadera
  2. Carro; Hon har fått så himla mycket vinterpäls i år. Och nu fälls den. I drivor :)

    Elisabet; Ja, det var precis där jag också upptäckte det. Kommer jag ihåg kommer det ett sms susande nästa gång :)

    SvaraRadera
  3. Så rackars kallt?
    Här i norr var det bara -4 nånting..

    Verkar vara full rulle där på morgonen :)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Kikar in på din fina katt och vovve.

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bild av Chhipper där i fönstret!!

    Ha en skön dag.

    SvaraRadera
  6. Ulrika; Han börjar se så vuxen ut tycker jag :)

    Micke; Här är det minst sagt full rulle på morgonen. Den lille hunden har ju vilat upp sig hela natten då ;)
    Och idag ska det faktiskt bli två plusgrader!

    Majsan; Katter är fenomenala på att ta vara på solvärmen som kommer in genom fönstret.
    Önskar dig detsamma!

    SvaraRadera
  7. Du är en väldigt duktig fotograf! Sista bilden på charmören Cosmos är otroligt fin!

    SvaraRadera
  8. Bloggblad; Tack :) Med dagens kameror är det inte så svårt att få till skapliga bilder. Men jag tycker hur som helst att det är himlans kul att fotografera och utsätter allt och alla för min kamera ;)

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig klovässar bild :)

    SvaraRadera
  10. Haha, du tror inte jag kan "snacka liv" i blomman min? Sägs ju vara bra man pratar med de ;)

    Fina bilder sen förra titten med.

    SvaraRadera
  11. Måste ta mig till den delen av stan,för att inhandla te, snarast! Här har druckits påste sedan det att tebutiken på Marieberg försvann, och det var ju bra länge sedan nu...

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder! Tack som delade med dig!

    SvaraRadera
  13. Kul att följa med din dag - många djur att ta hand om har du så jag kan tänka mig att motiv har du ingen brist på!

    SvaraRadera
  14. Anne; Och det är så skönt att de faktiskt håller sig till trädet när det gäller klovässandet!

    Micke; Då hoppas jag på bildbevis ;)

    Kattis; Ja, det är ett tag sedan :) Väl dyrt, kan jag tycka ibland. Men en himla bra butik!

    Elisabet; Ja, jag misstänker att de som inte är värst förtjusta i fyrbeningar har gett upp att titta förbi här ;)

    Anne-Lie; Tre stycken. Och det är väldigt tacksamma motiv :)

    SvaraRadera
  15. Jättefina bilder!
    Vilka fina goingar du har, älskar röda katter och vovven är ljuvlig.

    SvaraRadera
  16. Vilka fina bilder du bjuder på! Jag har också en "röding" som heter Torsten. Han gjorde illa sin svans för ett par veckor sedan och vi vet ännu inte om känseln kommer tillbaka så just nu går han med en trist hängsvans och äter antibiotika.
    Tack för titten!

    SvaraRadera
  17. Janicke; Tack! Vovven är mest vild och galen ;)

    Paula; Men vad gulligt med en Torsten! Fast tråkigt med skadad svans. Bara att hoppas alltså...

    SvaraRadera
  18. Finfina blider! Kul med EFIT!

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Kikar in på resten av din dag. Hann inte i går.

    SvaraRadera