torsdag 21 mars 2013

Den där våren har inte bråttom i år

Det har allt skiftat lite, det här med vårens ankomst de senaste åren. Men så här sent tycks den inte ha kommit. Förra året var den tidig. Jag stoltserade med bilder på blåsippor (!) och tillsammans med barnen var vi ute och tittade på krokus i full blom och påskliljor på god väg.

År 2010 har jag en bild på Lurvig i snön... men i samma inlägg finns vintergäck som slagit ut på fläckar där snötäcket försvunnit.

Och 2008, då var jag och Lurvig på besök i Karlskogaland. Klockan var sju på morgonen och det var alldeles alldeles stilla. Någon snö ser man inte skymten av och sjön är fri från is.


I en kommentar skrev bloggmadamen, som då bodde i Ystad, att nu skulle hon också lära sig filma.
Idag är jag rätt säker på att hon slår mig med hästlängder när det gäller filmsnuttar på bloggen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar