lördag 30 mars 2013

Cosmoshunden rapporterar

 Glad påsk på er alla vänner!
Vi firar påsken i ett land som heter Skåneland. I tre nätter ska vi bo på hotell. Det är rätt tråkigt faktiskt. Fast de har gott godis i entrén och så har de spännande speglar i hissen.

I morse vaknade jag halv sju och var superkissnödig. Matten var nog nervös att det skulle ske en olycka i den långa korridoren med heltäckningsmatta, men jag har blivit expert på att hålla mig.
Vi gick till ett ställe som hette hundrastplats, jättenära hotellet!
Där var ett jättestort fält att springa på och gäss att jaga och så var det snö! Tjoho!
Massor av springyta! Jag hade hela fältet för mig själv först. Sedan kom det en massa andra skojiga hundar som jag ville leka med, men då satte matten på kopplet och sa att alla faktiskt inte vill leka med mig. Tråkmatte!
 Jag glömde snabbt att vara sur för på vägen tillbaka fick jag hoppa upp på en massa skojiga saker och i entrén fick jag tassarna torkade med vita handdukar och så fick jag smaka godis ur godisburken...
Ja och väl på hotellrummet hade hussen vaknat och hittat ett ägg som påskharen lämnat till honom. Och jag fick sådan där smaskig njurmat och åt upp alltihop. Jag har inte alls varit så hungrig på sista tiden men den nya maten är god och hussen och matten blir jätteglada när skålen är tom!

Nu har det slutat snöa. Jag ska se om jag kan få med mig hussen ut igen kanske. Eller om han vill leka lite med knuten med mig.. eller kanske ha dragkamp med handduken.

Hej svejs och Glad Påsk
från Cosmos

3 kommentarer:

  1. Hej Cosmos!
    Vad kul att få rapport att du har kul och gillar nya maten!
    Glad påsk på dig och hälsa husse och matte detsamma!
    Kram från Gammelmatte

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilken fartig bild på Cosmos.
    Glad påsk på er, alla tre.

    SvaraRadera
  3. Mariana; Det är jätteskönt att han äter igen. Nu hoppas vi att det håller i sig!

    Mian; Glad hund på fältet ;) Glad Påsk!

    SvaraRadera