onsdag 27 mars 2013

Äntligen lite vårigt!

Nu kan jag inte klaga. Nog för att det är kalla nätter, men dagarna är våriga!
Igår kväll sjöng koltrasten ända in till vårt vardagsrum. Barnen sliter av sig mössor och vantar och vadar fram i alltför djupa vattenpölar som har bildats av allt smältvatten. Pensionärerna på boendet mitt emot vårt hus sitter uppradade längs väggen med näsorna mot solen. Det är galet mycket cyklister och fastighetsskötarna sopar grus så att dammet yr.
Delvis torra vägar!

När jag trampar hemåt ser jag krokus i både gult och lila och när Cosmos och jag lite senare vandrar genom stadsparken är där alldeles fullt av snödroppar och vintergäck.

Ljufvligt är ordet!

3 kommentarer:

  1. Så har det känts här också idag .., riktigt som vår! Inga vintergäck .., men jag hörde lärkan och det KÄNDES lite vårligt när jag var ute och räfsade där det nu gick att räfsa.

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Det är verkligen verkligen härligt. Och verkligen verkligen på tiden :)

    SvaraRadera
  3. Här är det påskhelg utan tranor... Snudd på katastrof...

    SvaraRadera