söndag 17 februari 2013

Vårtecken

Jag tycker verkligen att det kan få vara snö nu, den här veckan som kommer när alla har sportlov. Jag gillar kylan, den friska luften och att det är rent och vitt. Och vackert.

Men jag längtar förstås också till våren, sådär som de flesta andra. Jag blir alldeles lycklig av att fåglarna börjar ändra sina trudilutter. Och lite hoppfullt känns det allt, när man tar sig en närmare kik på träd och buskar!

För övrigt är det en grå och mörk dag som börjar med snöfall men övergår i slask och blask.
När jag kommer hem från promenaden har maken bakat kladdkaka och fixat te.
Småfåglarna har övergett talgbollarna som vi hängt ut och från taket droppar det friskt.
Någon fixar med portfolio och känner sig lite stressad över att det snart är måndag.
Någon annan spelar Skyrim och ser fram emot en hel veckas sportlov.

Fyrbeningarna sover sådär fridfullt som bara fyrbeningar kan.
Och alla är vi inom samma tre kvadratmetrar :)

4 kommentarer:

  1. Ni har nog mer vår än vad vi har .., det är bara fågelkvittret jag märker skillnad på.
    Ingen sol på länge.

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Nä, ingen sol på länge här heller... Men nog måste ni också ha en del knoppar!

    SvaraRadera
  3. Min enda tröst är att det är vackert. Fast inte nu när snön börjar bli smutsig och det slaskar. Jag är så less på snön... Tacka vet jag våren!

    SvaraRadera
  4. Bloggblad; Ja, slasket är inte värst trevlig. Jag gillar vintern när den är som den ska :)

    SvaraRadera