onsdag 20 februari 2013

Sånt som gör arbetet kul...

...ja det är mycket förstås. Bland annat att det är så omväxlande.

Igår satt jag först tillsammans med barnen och komponerade ihop ett brev till Majken Myra. Tjugo minuter senare klev jag in i en föreläsningssal i ett stort blått hus för att få en repetitionsföreläsning om fakturabetalande.
Och ett par timmar efter det då stod jag i köket och tog hand om disken efter att två förskoleavdelningar ätit soppa...
Majken Myra ska ni få höra mer om senare. Det är ett riktigt kul projekt -inte minst för att barnen är så engagerade :)

2 kommentarer:

  1. Det är så härligt med ungar ..., i början av december hade jag några som kom och ville posta brev till Tomten och en liten tös hade i ett paket lagt alla sina nappar .., du var det slut med saken och Tomten skulle få dem.
    (Att sen pappan tog hand om dem i smyyyyg ..., tyder kanske på att han oroade sig för en gråtig natt ,-)

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Ja, jag tror att det numera är det allra vanligaste sättet att sluta med napp -att ge dem till tomten.

    SvaraRadera