fredag 1 februari 2013

När man för första gången ser skidåkare...

 Strålande sol från klarblå himmel.
Tidig arbetsdag och jag hämtar Cosmos och tänker att vi ska ut i skogen. Men det tänker alla andra också och jag provar nya ställen, men hamnar på glansisiga småvägar och lyckas vända och hamnar ändå till slut uppe i Ånnaboda.
Där är skidspår på varenda led och helt galet mycket skidåkare.
Så här kan man se ut första gången man ser någon med brädlappar på fötterna :)
"Fy, de kan ju inte vara kloka de där. Bäst att hålla sig på säkert avstånd!"
Länge länge stod han och tittade.

Och vinter i all ära, men när jag var där uppe blev jag allt bra längtansfull efter barmark!
I helgen ska det bli skapligt väder. Jag ser fram emot kamerautflykter och hundpromenader!

2 kommentarer:

  1. Ungefär sådär såg vår sjuårige schäfer, när han för första gången idag stötte på långhåriga kor, skotsk höglandsboskap. Vad är detta? Inte älgar, inte rådjur ... konstigt var det. Vanliga svartvita kor struntar han i. Jag hoppas på fortsatt barmarksväder.

    SvaraRadera
  2. Träffade idag en kvinna med en brun springer spaniel som harry hälsade på, en tik .., och hon berättade att tiken var 9 år och hade sån förfärlig klåda, åt Kortison och ja, hon gick ut med henne ofta, mest bara för att hon inte skulle klia sig.
    Så jag berättade om er och om Lurvig.
    "Var han brun? Jag har en känsla av att bruna har mer problem ...?" sa kvinnan och jag kom inte riktigt ihåg, men sa att jag TRODDE att det var så.

    SvaraRadera