onsdag 6 februari 2013

Memory och ledig eftermiddag

Tidig dag. 
Jag älskar tidiga dagar!

Hetaste tipset just nu är siffermemoryt från förskoleburken.
Barnen tre till fem år spelar det själva, gång på gång på gång. Kul och lärorikt. Bortsett från sifferträning övas ju även turtagning, tålamod och att alla inte kan vinna varje gång.
Jag tillverkade också ett ordmemory med hjälp av bilder från Clipart. Femåringarna har imponerande koll även om det ibland är lite lurigt att bokstäverna inte låter på samma sätt som de heter. 
Det är så himla himla kul att de har blivit så stora, tycker jag! 

Klockan två var min arbetsdag till ända och tur var väl det för jag började känna mig förfärligt trött på att höra min egen röst -ja vad skulle då inte barnen vara. Vissa dagar består av mer tjatande. Idag var en sådan.

Ute är det ett plusgradigt vackert vinterlandskap. Jag hämtar en alldeles överlycklig Cosmos och fotograferar det här fina huset precis bredvid parkeringen, där ute vid hunddagiset.
 Har flera planer som innefattar både visit på stan och hundträning, men börjar med en paus. Te, mikrotinade bullar och lite bloggläsning.

Med tanke på hur förnöjt Cosmos ligger och snarkar i sin säng misstycker han nog inte med den något ändrade planen.

Och ute snöar det.

2 kommentarer:

  1. Memory är bra, nog bra för både små och stora!
    Vilket fantastiskt vackert hus!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Agneta; Ja, visst är det jättefint! Det är så idylliskt där ute där han går på dagis, den lille hunden.

    SvaraRadera