torsdag 21 februari 2013

För bara sex år sedan...

För sex år sedan, hade jag precis exakt nu klockan halv åtta på morgonen hunnit fodra tre stall, rida en häst och baka scones. Jag satt vid bordet i ett litet hus ute på landet, med stall och hagar alldeles utanför fönstret. Det var en kall dag, tjugoen minusgrader och Lurvig arbetade med täcket på.



Sex år senare sitter jag med maken vid frukostbordet. Jag har just inte gjort mycket annat än klivit ur sängen och gjort mig i ordning. I köket stod frukosten i ordninggjord, tända ljus och Cosmos har varit på morgonpromenad i snöre.

Dagen då bjöd på hästar ut och in i hage, sopning och fodring och hästar fram och tillbaka till skritten. Ridlektioner för såväl vuxna som barn.

Dagen idag består av tre helt olika möten och en eftermiddag i barngrupp.

Det känns nästan otänkbart och alldeles overkligt att det bara är sex år sedan, det där andra.

3 kommentarer:

  1. Livet ändrar sig hela tiden och jag vet inte om du gillar det eller inte, jag kan inte riktigt läsa ut det....men jag tror du tycker om det nu!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Agneta; Jag har inte ångrat mig en enda sekund :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det ändå häftigt att det som känns som vardag och vanligt några år senare är något helt annat! Att saker är så föränderliga. Kul också med bloggen där, att den påminner en om detta. Att det var en annan vardag/ett annat liv för några år sen liksom :-)

    SvaraRadera