måndag 18 februari 2013

Efit

Jo, men det blev en efit här i allafall.
Arbetsdag till trots. Säkert för att det var en väldigt lugn dag.

Runt halv sju
Cosmos urinprov placeras i kylskåpet intill senap och tomatpuré.

 Runt halv åtta
ser det ut att bli en fin dag
 Runt halv nio
gör jag en snabbkik på datorn på jobbet och konstaterar att vår kontakt på supporten är sportlovsledig.
 Runt halv tio
snabbdukas det innan vi går iväg på utflykt
 Runt halv elva
är vi hela gänget på fågelspaning. Absolut lättast var det att hitta änder :)
 Runt halv tolv
tar jag inga kort -då sitter vi och äter

Runt halv ett
har precis de små somnat på sovvilan

Runt halv två
knatar jag med snabba steg tillbaka till jobbet efter halvtimmesrasten. Det är slaskigt!

 Runt halv tre
dukas det till mellis
 Runt halv fyra
bygger några med lego
 Runt halv fem
drar jag ur sladden ur cd-spelaren som gått varm under dagen

Runt halv sex
kommer jag hem till lagad mat -basilikakyckling och ris. Gott!
 Runt halv sju
leker Cosmos med grannhunden som är tre månader yngre. Tjohej, vilken fart!
 Runt halv åtta
äter han kvällsmat, den trefärgade

 Runt halv nio
tittar jag på bilderna som togs under förmiddagen och inser att google nog får rycka in.
Och i soffan sover maken och den röda katten.
Det fick bli sista bilden för idag.

9 kommentarer:

  1. Så det BLEV fler fåglar än bara änderna då? ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt .., kul att få följa med på din dag! Och paketet postades i eftermiddag. Grattis!

    SvaraRadera
  3. Micke; Jajamen, men inga vidare värstens bra bilder. Bäst blev den på grönfinkarna... och det var en fågelsort jag inte ens hade tänkt att vi skulle lära oss.

    Elisabet; Tack! Jag var aldrig runt bland bloggarna igår och förstod inte alls vad du menade först :)

    SvaraRadera
  4. Det gick ju bara fint att köra EFIT på jobbet! Tycker själv det är svårt, då det är så mycket annat som kommer emellan och man där heller inte kan skjuta bilder från höften hur som helst.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kikar in på din efit. Förstår att det kan vara svårt att fota när man jobbar.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Kikar in på din efit. Förstår att det kan vara svårt att fota när man jobbar.

    SvaraRadera
  7. Som vanligt jättekul att följa med under en dag!

    SvaraRadera
  8. Ja, kul att se din dag! Som alltid :-)
    Det är möjligtvis inte så att ett recept på denna kycklingrätt kan läggas in? Den ser väldigt god ut!

    SvaraRadera