onsdag 30 januari 2013

Sånt att se fram emot

Den femtonde mars, då bär det av till hufvudstaden. Det är mammas och min årliga Stockholmsweekend, med hotellboende, strosande i gamla stan, fika på Kaffekoppen, besök på Fotografiska och i år musikalen Jesus Christ Superstar.

Och påsken ska planeras med familjen. Jag, maken och Cosmos far till Malmö för att hälsa på farmor. Dit kommer även mor, far och förhoppningsvis lillebror.
I vanliga fall brukar vi bo i hyrda gästrum, men se där är inte hundar välkomna. Och det går ju inte för sig. Därför ska vi bo på hotell, jag maken och Cosmos.
Det kan bli ytterst intressant. Och väldigt mysigt!
Kattdamerna? Ja, deras ordinarie kattvaktare far till Skottland just den helgen. Och det orsakade förstås lite grubblerier. Men så kom jag på att Therese är en riktig kattmänniska. Verkligen. Och hon är hemma och kunde ställa upp och nu känns det ungefär hur bra som helst!

6 kommentarer:

  1. Härligt! Det är ett litet elände det där, när man har hund med sig och ska hyra rum.
    Och ännu krångligare blir det ju med en hund som harry som blir stirrig bara vi sitter i Bilprovningens väntrum .., jag fattar inte, aldrig har nån hund i min närhet varit sån.

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Jag blev förvånad över att det fanns så många hotell där hundar var välkomna. Cosmos kan uppföra sig. Ibland. Fast att lämna honom själv på rummet är det förstås inte tal om. Turligt nog trivs han väldigt bra i bilen och ännu mer turligt borde det vara en tid på året när det varken blir för varmt eller för kallt att ligga där en stund.

    SvaraRadera
  3. I en radhuslänga bredvid mig, då jag bodde i stan, levde en pensionerad veterinär tillsammans med sina hundar, som hon uppfostrade militäriskt med marscher i strypkoppel, pipor och hårda nyp i örat... En valp tyckte hon sig inte få någon fason på, oavsett, och viskade förtroligt till mig en morgon, att han nog hade adhd precis som ett av hennes barnbarn, eller ett kromosomfel som min Gustav... Det var den hunden som vi alla andra i området gillade bäst! :)

    Med det inte sagt att era hundar har någon diagnos av något slag. De är väl helt enkelt bara charmiga! ;)

    SvaraRadera
  4. Du har mycket att se fram emot! Min Stockholmstripp inkluderade också kafé, museum och Jesus Christ Superstar och var hur underbar som helst!

    Mycket nöje!

    SvaraRadera
  5. Kattis; Jag är alldeles fullt övertygad om att även djur kan ha diverse diagnoser. Hästar framförallt -det är ju där min största erfarenhet finns. Om Cosmos har vi sagt många gånger att han nog har ett antal bokstäver, men han är förstås inte så gammal än och kanske utvecklas till en normal hund så småningom :)

    Maggan; Det är absolut en mycket bra tradition vi har. Och jag är glad att vi hinner se Jesus Christ Superstar, den går visst sista säsongen nu...

    SvaraRadera
  6. Jag tycker också att Jesus Christ Superstar var bra! Kul att den fick en säsong till. :)

    SvaraRadera