söndag 13 januari 2013

Nu får de flytta...

...de 365 fotona. De får en egen sida här.
Och en egen länk i sidebaren.

Dagens överraskning stod Cosmos för. Ofta ofta är det fullständigt tilt i huvudet. Men "vänta" det kan han. Kanske för att det aldrig kompromissas runt det ordet (nä, jag vet, det borde det inte göras runt andra ord heller, men är lätt hänt). "Vänta!" säger jag när jag plockar upp efter honom. När man står där  med rumpan i vädret och fibblar med en svart påse som envist inte vill öppna sig, alltmedan man gör sitt bästa för att inte andas in ångorna, då vill man inte ha en hund som rycker i snöret.
"Vänta!" säger jag också när det är alldeles glashalt och jag, likt en hundra plusare, ska försöka stappla mig fram. Då vill man inte ha en hund som rycker i snöret.
"Vänta!" säger jag också när jag ska fotografera. Det går inte att ta bilder om man hela tiden har något som rycker i handen/armen. Och det var vid sådana tillfällen idag, som jag insåg att det verkligen gått in, det här vänta. Först sätter sig den lille hunden en liten stund. Och står matten kvar med kameran för ögat, ja då kan man lika gärna lägga sig ner. Oavsett om man är på en gata precis mitt i stan eller, som på bilden i slottsparken.
Gullhund!

1 kommentar:

  1. Jag är själv tänkt tanken på att ha en egen sida för 365 fotonen. De tar stor plats i bloggen. Tack för kommentaren. Min taktik är att ligga lite före. Jag tror det kan bli lättare att slut föra utmaningen. Då kan jag ha dagar jag inte fotar/bloggar och jag har även tid att slutföra svåra teman. Tidsinställda inlägg är inget för mig (mitt tålamod är inte min starka sida). Ugglan borde hålla andra fåglar borta. Bilden är tagen i stallet och jag visste inte ens att den fanns förens jag råkade rikta kameran dit :P

    SvaraRadera