lördag 12 januari 2013

NU är glada julen slut slut slut

Igår kväll åt vi tacos hos Anna och Jocke.
Och tittade på På spåret.
Och pratade.
Men spelade inte spel fast det var just en spelkväll vi skulle ha ;)

Idag har vi fått en hel massa gjort.
Maken har storhandlat, varit med Cosmos i skogen och badat honom med nya schampot.
Undertiden har jag tvättat och städat bort julen här hemma.
Trettio var bestämt åldern jag skulle uppnå innan jag gjorde slag i saken och faktiskt skrev på undersidan av tomtarna vem de kom ifrån. Just den här fick jag av min gudmor, som själv har över 600 stycken!
 Men FY så tomt det blev. Rent förvisso. Men tomt.
Nu väntar vardagsrumsfönstret på tomatplantor, chiliplantor och pelargoner.
Tur i oturen att orkidéerna blommar både här och i sovrummet.

7 kommentarer:

  1. Julen 2013..??? Är det en ny tideräkning där hos dig?

    SvaraRadera
  2. Gunnar; Nä men nu är bestämt förvirringen ett faktum. Och tänk, jag tror att jag märkt alla årets tomtar sådär. Nu är de nedpackade och undanställda... får väl rätta till nästa år. Den där redigheten som kom vid trettio var det bestämt inte mycket vänt med ;)

    SvaraRadera
  3. Lika så gott att vara ute i god tid ,-)

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Ja, vi säger väl så :)

    SvaraRadera
  5. Ja, och jag reagerade inte ens! Se det som så att året 2013 redan är invant och att du lever i nuet! ; )

    SvaraRadera
  6. Hahaha ..., ler åt Giggis kommentar ,-)

    SvaraRadera
  7. Mamma; Haha, ja då gör vi väl det båda två då. Fast nog känns det som om 2012 var länge sedan. Jag tycker att jag har hunnit skriva 2013 en massa gånger (alldeles särskilt nu efter att ha skrivit på alla tomtar ;)

    SvaraRadera