måndag 7 januari 2013

Mellan klockan 8 och 16

Makens dag:
Terminsplanering
Veckoplanering
Träff med trettiofem nya arbetskamrater -samtidigt
Ätit kladdkaka
Klassöverlämning

Min dag:
För mycket tid åt planering av köksrutiner
Planering av vårens tema -skogen (så kul det ska bli!!!)
Besök på alldeles ny förskola
Sett nya chefen
Ätit mycket choklad
Fixat i ordning för terminsstart

Cosmos dag:
Lyssna på fröken Sofie
Leka med nya rottiskompisen
Promenera med nya rottiskompisen

Kattdamernas dag:
Sova
Sova
Äta
Leka lite med julklappsmössen
Sova

Så har det sett ut i den Mossfolkska familjen idag ;)

7 kommentarer:

  1. Helt automatiskt när jag läste ditt/ert livfulla dagsschema, började jag gnola på en låt som passar så bra... jag mailar den till adressen som finns här på bloggen!

    SvaraRadera
  2. En härlig dag, verkar det som och så många olika saker ni har ägnat er åt!

    SvaraRadera
  3. Ny förskola? Ny chef?
    Jag hänger inte riktigt med i svängarna ...

    SvaraRadera
  4. Köksrutinerna lät inte alls så kul att ägna för mycket tid åt....

    TACK för julkortet som kom igår!! :-)

    Det stod en stämpel med en text på kortet: " kan vara försenat på grund av att det är otillräckligt frankerat" .....och det är väl det minsta man kan säga för det satt INGET frimärke alls på det! ;-)

    Men jag blev sååå glad för det ska du veta och tänkte att frun i det Mossfolkska hemmer hade nog väldigt bråttom när hon skrev sina julkort.

    SvaraRadera
  5. Bloggblad; ...och jag har svarat :)

    Elisabet; Ja, men det gör man ju -ägnar sig åt helt olika saker.

    Cecilia N; Ja jag har besökt en ny förskola som vi kommer att samarbeta med. Inget mer avancerat än så :)

    Tankevågor; Nä, kök är verkligen inte min grej.

    Men vad tokigt med julkortet! Och vad snällt att de levererade det i allafall!

    SvaraRadera
  6. Kul att få se vad ni gör om dagarna :-D.
    Tycker kattdamernas dag verkar väldigt mysig, hehe.
    Och vilken underbar bild på katten!

    SvaraRadera
  7. Kattalena; Kattdamerna har nog väääldigt sköna dagar. Men man måste nog vara just katt för att klara av att uppskatta det i längden :)

    SvaraRadera