fredag 4 januari 2013

Ledig dag

Ja, det är verkligen en ledig dag. I dubbel bemärkelse. Jättekonstigt känns det att vara hemma utan Cosmos.
Före klockan nio har jag både hunnit storhandla och tanka bilen och när klockan är elva är här både dammsuget, våttorkat, badrummet städat, pannacotta fixad och x antal foton tagna.

Det blir promenad upp till stan i ett väder där solen tveksamt letar sig fram och ger ett annat ljus över världen. Date med mamma på café Wasa och ett gemensamt namnsdagsfika (vi heter båda Rut i andranamn -som jag skämdes över det namnet som barn).

Hemma borde jag gå och kompletteringshandla jordgubbar men fastnar istället, via en halländsk bloggmadam, vid en dokumentär om Mette-Marit och tycker att hon verkar så oerhört jordnära.

När klockan närmar sig tre når solen bara toppen av det höga husen på andra sidan järnvägen. Tomten, som jag fick av mamma i namnsdagspresent, har fått en plats i fönstret. På stationen står en Swebus mot Göteborg och rösten i högtalarna säger något som jag inte uppfattar.

Precis så är det här.
Idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar