söndag 27 januari 2013

Karlskogaland

Idag blev det tur till Karlskogaland.
Fika hos mamma och pappa. Sista saffranslängden och en smarrig plommonkaka.

Ja, och de kom inte heller undan. Vi hade tagit med oss ett spel :)
 Med oss hem fick vi en massa böcker med lektionsidéer och annat i. Mamma, som ju varit lärare i hela sitt liv, tyckte att hon plockat ut och använt och/eller utvecklat de bästa idéerna i de här böckerna redan. Nu är det vår tur.

Efteråt fick Cosmos springa. Och som han sprang! I munnen har han gummibjörnen med tomteluvan.
Bilderna är lite sådär. Jag har så rackarns svårt att fånga honom i farten när det är grått väder och han swischar fram på den vita snön.

Glad busig hund :)

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder på Cosmos pojken! Nu lånar jag en till hemsidan igen om det är ok?

    SvaraRadera
  2. Mariana; Absolut, ta vad du vill!

    SvaraRadera
  3. Speciellt den första bilden på C är ju fantastisk! Vilken fart! Helt i luften.

    Jag har rensat ut och slängt alla mina papper från lärarhögskolan och diverse kurser. Ingen vill ärva och numera tycker jag det är så kul att hitta på nya idéer till mina elever.

    SvaraRadera
  4. Bloggblad; De här böckerna var betydligt nyare än lärarhögskoletiden -de flesta i allafall :) Och jag tyckte att det var prima med idéer sådär. Fick ett par med tips om hur man kan undersöka skogen också. Alldeles utmärkt nu när vi ska börja med just det temat på förskolan :)

    SvaraRadera