onsdag 9 januari 2013

Än är inte glada julen slut slut slut

Än är den kvar -julen.
Tomtarna blir inte nedpackade förrän på tjugondag knut... eller förmodligen någon dag innan, men rätt helg i allafall. Har jag nu sett fram så emot julen och allt mys tänker jag baske mig mysa fullt ut också. Här äter vi fortfarande kola och knäck i skenet av den fula julenen och adventsljusstaken i fönstret. Julmusiken har dock tystnat för i år. Och i stället för att sätta i nya stearinljus plockade jag ur de små flugsvamparna i plast och slängde den torkade mossan.

Julkorten står kvar och sprider värme ännu ett par dagar. Jag blev så himla himla glad då när de damp ner på hallmattan!

3 kommentarer:

  1. Här ska i alla fall julen slängas ut i morgon. Arbetar i affär - kanske på dagis också - blir man dödligt less på allt surr om jul - det pratet börjar redan i oktober -.

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Ja, men jag är lika anti att ta in julen för tidigt som att slänga ut den i förväg. Hos oss kommer adventsljusstakarna fram till första advent och tomtarna flyttar inte in före lucia -som tidigast.
    Detsamma gällde på förskolan. Och mina arbetskamrater lät mig snällt hållas ;)

    SvaraRadera
  3. Här är julen utslängd. Fel. Den är inslängd i gästrummet och jag måste ta itu med det snart......Det är roligt att få vanlig gammaldags post! Inte så mycket av den varan numera.
    Agneta kram

    SvaraRadera