tisdag 18 december 2012

Våga vägra vara vissen

Jag hade bestämt mig för att det fick vara nog med sjukdomar för den här hösten!
Därför vägrade jag att vara hemma igår. Ignorerade halsontet och tog ner febern med alvedon.
1-0 till mig. Tyckte jag.
Dessutom har jag inte tid att vara sjuk nu. Jag har dokument som måste färdigställas före på torsdag. Ett ledningsgruppsmöte som jag hade en hel del frågor till. Fakturor som måste fixas. Kuvert till internposten som måste hämtas och x antal papper att skicka in.
Ja och på hemmaplan är det vörtbrödsbakning, julpyntande, shopping av julskinka och julen, kolakok, knäckkok och kakbak. Bland annat.

Skärpning! Sa kroppen och satte hårt mot hårt. Biter inte feber och förkylning då suger jag i mig magsjukebaciller också. Ha!

Jag vägrade att tro det, på morgonen.
Efter ett samtal med Ulrik, tvingade jag ändå ner alvedon och lite frukost. Jag är inte sjuk! 2-0 till mig trodde jag.

Men kroppen var en värdig motståndare och efter ytterligare samtal med Ulrik fick jag inse mig besegrad.

Miss i planeringen!

5 kommentarer:

  1. Dagis och förskolor tycks vara en alldeles förträfflig miljö för allehanda bacillusker ...-(

    Det är nog tur att man håller sig till affären ,-)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Den där Ulrik är ingen välkommen gäst men han dundrar på ändå. Sicken typ!.

    Hoppas det går över snart med sjukan o att du får lite ledigt till jul för återhämtning och fritt från nya baskelusker och virus.

    Krya på!

    SvaraRadera
  3. Vissa tider på året, då är det verkligen värre att vara sjuk än andra. Hopp om snar bot och snabba krafter!

    SvaraRadera
  4. Men fy så tråkigt!!! Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Elisabet; Jag tror att det är få andra yrken där man blir nyst och hostad precis rakt i ansiktet, äter mat som precis fått sig en nysdusch från en tallrik där liten intill precis lagt något vältuggat som inte föll i smaken. Jag inbillar mig också att det inte är i många andra yrken man då och då blir nedkissad eller nedkräkt och sköljer upp kläder efter diverse olyckor.
    Å andra sidan tror jag faktiskt inte att det är i så många andra yrken man får så mycket kramar :)

    Turtlan; Nä Ulrik klarar vi oss utan! Det är ju en bra jul i år -inte alls många arbetsdagar :)

    Kattis; Jag hade verkligen verkligen inte tid. Men på nåt sätt går det ändå. Tror jag.

    Kattalena; Supertrist. Men vi börjar få vanan inne. Tror inte att det gått mer än en vecka när vi båda varit helt friska samtidigt... *gnäll*

    SvaraRadera