fredag 21 december 2012

Julenen

Idag har jag närapå känt mig som en skolkare, men mina arbetskamrater ville verkligen inte ha tillbaka mig för tidigt, och det kan jag verkligen förstå så här fredagen före julafton.
Säkert var det bra också, med en extra vila-upp-sig-dag. 

Hur som helst, nu är det jul här!
Idag har det till och med flyttat in en julen. Märk väl nu, att det är stor skillnad mellan en och gran. En riktig stor julgran pyntas inte förrän dagen före julafton! Tyvärr får vi inte plats med en sådan och detta kan eventuellt vara tidernas fulaste substitut.
Den går inte att räta upp -tro mig jag har verkligen försökt.
Men den står i hörnet och den lyser och än så länge har katterna inte varit på de små kulorna.
Det är bra.

2 kommentarer:

  1. Ja, en var ful, men även fula enar får vara med...och den lyser så fint i hörnet.
    God Jul!

    SvaraRadera
  2. Ruta Ett; "Nästa år, då har vi flyttat till hus och har en riktig gran, annars bosätter jag mig i källaren" säger jag till maken och får honom till och med att skaka hand på det. På vad? På att vi har hus och riktig gran nästa jul, tänkte jag. På att jag ska bo i källaren, menade maken.
    Vi får väl se. Kanske står där en julen i samma hörn nästa år med. Och lyser fint ;)

    SvaraRadera