söndag 9 december 2012

Efit

Uppdaterad kl 19.53

Så var det dags för efit igen. Fast det upptäckte jag inte inte förrän strax före nio...

Runt sju
Jag vaknar och kliver ur sängen. Chipper, som legat under täcket nära hussen med huvudet på kudden, tittar upp men väljer att ligga kvar ett tag till...
 Strax före nio
Först nu upptäcker jag att det är efit.
Morgonpromenad och frukost för fyrbeningar är förstås avklarat.

Runt tio
är Cosmos och jag ute i skogen. Det är fantastiskt vackert och väldigt kallt!

Runt elva
har vi kommit hem igen. Maken har fixat fika och vi tänder andra ljuset i ljusstaken. Mysigt!
 Runt tolv
är jag i sovrummet och plockar fram rena kläder att sätta på mig efter duschen. Då får jag syn på Chipper som krupit in under duntäcket i sängen.
Runt tretton
går vi en sväng på julmarknaden i Wadköping
Runt fjorton
anländer vi till Marieberg och Djurens center för att köpa hundmat. Cosmos äter ju som en hel häst!
Klockan femton till arton
ungefär
är vi på adventsfika hos familjen R i Kumla.
Katten Ozzy är min nya idol
Ett par hundrädda barn och en retsam katt, men Cosmos skötte sig ganska hyfsat och låg med lite påminnelser kvar under bordet.
I gudbarnets rum. Så fint!
Fina gudbarnet och hennes kompis.
Fortsättning följer 

10 kommentarer:

  1. Kul du såg det var EFIT idag.
    Vinter i hela landet nu minsann!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kikar in på din dag så här långt.
    Mysiga katter ni har :-)

    SvaraRadera
  3. Att jag ALDRIG lär mig att kolla när det är Efit!!!! Kul att få följa med .., och vilken härlig vinterbild!

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med katten under täcket! Ja, det är vackert med snön.

    SvaraRadera
  5. Jag har varit hopplös på att pricka rätt vad gäller EFIT men idag lyckades jag :)
    Vilken mysig "runt tolv"-bild!

    SvaraRadera
  6. Gullig katt och hund du har...
    Ha det bra!
    Kram Kakan

    SvaraRadera
  7. Trevlig dag ni har haft.
    Och Cosmos blir bara äldre och förståndigare! ;-)

    SvaraRadera
  8. Inne och kikar på din Efit dag.
    Verkar ha vart en skön söndag.

    // Anna

    SvaraRadera
  9. Finfin bild det där kl 10 på skogen.

    SvaraRadera
  10. Gud vilken fin bild på Ozzy !
    Trevligt att ni kunde komma förbi på lite fika.

    SvaraRadera