onsdag 26 december 2012

Det här med julpynt

Jag är, i vanliga fall, inte mycket för det här med en massa pynt. Jag vill ha det enkelt och skapligt lättstädat och framförallt inte plottrigt. Lite i enighet med att inte spara på allt tror jag.

Men till julen, då är det annat som gäller.
Man kan inte ha för många tomtar!
Det kan inte bli för juligt!
 Däremot kan det bli lätt bekymmersamt med två busiga kattdamer. Vis av förra årets kaos sitter i år tomtarna fast med häftmassa och under dukarna ligger halkskydd för mattor :)




Det är så himla mysigt med jul!

2 kommentarer:

  1. Och här är det precis tvärtom: färre och färre tomtar för varje år som går...
    I år har jag nästan inte pyntat alls förutom 3 adventsstakar, 2 stjärnor, några julljuslyktor, 2 små ynkliga tomtar och en julstrumpa. Och nu efter nyår vill jag ta bort allt så fort som möjligt. Sån är jag :-)

    SvaraRadera
  2. Mian; Jag tycker att det är så mysigt när de är framme, men de plockas inte fram förrän bara några dagar före julafton. Sedan brukar det rycka lite i fingrarna sådär runt trettonhelgen. Fast några tulpaner flyttar inte in före tjugondag knut! Var sak i rätt ordning...
    Inrutad? Vem? Jag? ;))

    SvaraRadera