lördag 15 december 2012

Bara så

På den gamla goda tiden, för sådär två månader sedan, hade jag ingen aning om att det fanns något som hette egenkontrollprogram. Jag vet det nu. Hela dagen har jag sysslat med skrivandet av just ett sådant.
På måndag måste jag ta kontakt med fastighetsägare och städfirma för lite kompletteringar. Och helst också med miljökontoret för att vädja om uppskjutet datum med sådär en tre dagar.

Eventuellt har arbetet gått lite segare på grund av ett aningen otrevligt illamående mest hela dagen. Det kan vara så att jag, i samband med att jag fick packa mina kläder i en påse igår, fick mig en släng av smitta. Det kan också vara så att jag är lätt hypokondrisk och, efter att fått packa mina kläder i en påse igår, tror mig ha fått en släng av smitta.

Utsikten i mitt skrivande är julfönstret som inte längre är värst juligt.
Den gråa katten hade varit lite hängig flera dagar. Hon kräktes flera gånger och ville inte alls ha någon mat. Tillslut såg jag ett samband mellan det och de vita begoniorna som hon kalasade friskt på. Någonting måste jag ju ha som skydd vid julstjärnorna... och det enda ogiftiga skyddet som fanns att tillgå var tyvärr de rosa orkidéerna.
Nu är hon pigg och glad och äter igen, så de rosa orkidéerna får nog bestämt behålla sin plats.

Just så.

5 kommentarer:

  1. "packa kläder i en påse"?

    SvaraRadera
  2. Mian; Det kan bli så när någon man har i knäet inte mår så bra.

    SvaraRadera
  3. Varför måste de tugga på allt som växer? Hemma hos oss har vi bara tuggade växter. Oftast kommer de ut igen osmälta!
    Bara slöseri.

    SvaraRadera
  4. Ruta Ett; Ja, visst är det onödigt! Vår gråa katt håller inte med.

    SvaraRadera