måndag 31 december 2012

Alldeles för mycket efterrätt

Det är inget avancerat nyårsfirande vi ska på idag. Men efter förra gångens fiasko med chokladpajen ville jag ändå provsmaka på nyårsefterrätten innan vi tar med oss något.
Först gjorde jag en helt vanlig cheesecake med dajmkross på.
Den blev godkänd.
 Men så hittade jag ett recept på mjölkchokladpannacotta.
Jag älskar pannacotta och var förstås tvungen att prova (detta är en provportion, resten av glasen är mer välfyllda).
Klart godkänt, ja bäst faktiskt. Tyckte jag.

Det tyckte inte maken. Vilket resulterat i att vi nu har en hel cheesecake i frysen (plus den som vi smakprovade ifrån) och sex portionsglas chokladpannacotta i kylen.

Hm...

7 kommentarer:

  1. Värsta bra timingen! Vi hade tänkt fråga om vi kunde låna en handkontroll av er imorgon, ska ha tvspelskväll hos mamma och pappa. Jag kan komma och hjälpa er lite med de där desserterna imorgon, helt gratis! :D Om ni har tid förstås :)

    SvaraRadera
  2. Erika; Ja men det låter ju alldeles strålande!
    Är det en wii-kontroll ni vill ha?
    Förstår att ni kände att ni måste tjuvträna tills vi kommer på fredag ;)

    Hör av dig innan du kommer så att vi inte är ute med Cosmos.

    SvaraRadera
  3. Man kan ALDRIG ha för mycket efterrätt! ;)

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha....ni är för roliga! Ser att Erika redan tingat för dessertbesök annars hade jag gärna erbjudit mig att komma med maken och hjälpa er få slut på dem! :-)

    Är säker på att den där panacottan och kakan är värd en bilresa från Stockholm alla gånger....det ser jättegott ut.

    Här blir det en vaniljpanacotta med blåbär och hallon. (beställt av barn och barnbarn)

    Gott Nytt År önskar vi er!

    SvaraRadera
  5. Mums...det räcker ända tills nästa år!

    SvaraRadera
  6. Gott Nytt År och härlig årsresumé!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  7. Kattis; Nä, det är jag eventuellt beredd att hålla med om :)

    Lisbeth; Det är garanterat inte värt att åka från Stockholm för en cheesecake, men har ni vägarna förbi någon gång hoppas jag att ni kikar in här! Vaniljpannacotta är ju också väldigt väldigt gott!

    God fortsättning!

    Ruta Ett; Jajamen, det var precis vad det gjorde. En massa cheesecake kvar :)

    Emma R; God fortsättning!

    SvaraRadera