onsdag 28 november 2012

Veterinärbesök

Pust, vilken dag!
Först jobb halv sju till halv två. Ja, jag som trodde att det skulle ta lång tid att ta sig till jobbet i slasket var på plats precis strax efter sex.
Gymnastik och slaskande och mat med ovanligt trötta barn och läsning och soffmys och lätt stressat datorfix med tillhörande samtal -eller tvärtom- och sedan fullaste fart i motvind och sk*tväder till makens jobb för att hämta bilen. Samtal till lillebror och hämtning av Cosmos hos dagmatten, vars egen hund blivit alldeles förfärligt dålig. Hem och fiska tag på Chipperkatten och sedan kom lillebror och slöt upp med mig och Chipperkatten och Cosmoshunden för en tripp till kliniken.

Ja, inget av djuren är på något sätt dödligt sjuka, men den där rådfrågningen maken sysslade med för tre veckor sedan ledde till bokad tid för båda fyrbeningarna.
Ärligt ska det erkännas att det faktiskt var riktigt roligt att återse vår fantastiska veterinär, som ju hjälpte oss så mycket med Lurvig. Djurmässigt hade vi nog otur med vem som svarade när vi ringde för rådfrågning -dagens information hade vi lika gärna kunnat få på telefon. Jag sade att jag gissade på histiocytom (en godartad tumör som oftast går tillbaka av sig själv) på hunden och magkatarr på katten.
Veterinären sade att han trodde på precis samma sak. Nu blir det lite medicin till katten. Och ett foderbyte på prov. Kanske kanske att vi kan få torka lite mindre kattkräk i framtiden. 

Till Cosmos fick vi recept på cortisonspray att använda två gånger dagligen. För övrigt konstaterade veterinären att han såg jättefin ut... och busig.
Snälla lillebror var med och hjälpte till, och det var tur för hunden tenderar att bli... ganska mycket emellanåt. Nu fick han gå en liten sväng med lillebror medan katten blev kollad.
Efter veterinären for vi direkt och hämtade upp maken på hans jobb och sedan fick de släppa av mig på mitt jobb för kvällsmöte.

Nu är det nästan natten. I morgon är det heldag ledningsgrupp... På fredag tidig dag... Och sedan helg med tripp till hufvudstaden och Globen! Whiii vad roligt det ska bli!!!

3 kommentarer:

  1. Blir alldeles matt av att läsa vilket tempo du har! :)

    SvaraRadera
  2. Efter all er otur med Lurvigs åkommor blev jag så nojjig när jag såg rubriken, och sedan liiite lugnare av att läsa anledningarna. Men fy va jobbigt med kissen! Hoppas tumören försvinner rasande snabbt!

    SvaraRadera
  3. Maria; Fast så mycket tempo var det inte. Och jag hann det som skulle hinnas :)

    Emma; Ja, den får gärna försvinna fort, men är som sagt förmodligen ingen fara. Och på katten är det inget nytt och hon är för övrigt väldigt välmående. Det är mest frustrerande att behöva torka kattkräk så ofta...
    Vi har *peppar peppar* rätt friska djur!

    SvaraRadera