måndag 19 november 2012

Underbar förmiddag!

Det är inte så dumt det här, med EN ledig dag!
Man kan hämta energi på en varm resa någonstans... och så kan man hämta den i skogen. En förmiddag. När andra jobbar och man inte behöver vara så hemskt uppmärksam på mötande två- och fyrbeningar.
Hela bäverslingan gick vi, jag och Cosmos och solen sken och det var precis över nollan, ännu lite frost här och var. Fem kilometer och han som var lös sprang säkert den dubbla sträckan, men det sägs ju det -att om lille vovven är lös är det ingen fara.
Han var så himla duktig och hade stenkoll på mig hela tiden och jag påmindes verkligen om det där underbara att gå i skogen. Med hund! Aldrig någonsin mår jag så bra som just då.
Här har vi precis kommit fram till Falkasjön. Cosmos är inte riktigt typen som... lufsar runt :)
Och kort därefter kom vi upp på Falkaklippan. Det är enda gången jag satte på snöret, för inte vågade jag ha en vild fyrbening springa lös där precis vid branten.
Och vi övade inkallningar och nosade efter korv i ett par stubbar och väl hemma lite senare hade jag tankat en redig dos ny energi.
Passade på att trimma lite öron (kära nån, tur att det inte är någon utställning den närmaste tiden!). Och nu står en saffransdeg på jäsning för till helgen ska det bli kalas för maken.

Man kan tycka nu, att Cosmos borde vara trött. Och det är han säkert också. Lite. Men inte tröttare än att han orkar leka med Chatterkatten :)
ÅH vad jag tycker om honom, fina fina Cosmos!

2 kommentarer:

  1. Härligt!
    Visst får man energi av hundpromenaderna :)

    SvaraRadera
  2. Darkangel; Ja verkligen. Det var helt underbart!

    SvaraRadera