fredag 9 november 2012

Skogstur i skymning (och en fyrbening lite på minus)

Tjo vilken bra dag det har varit! Efter maten gick jag till biblioteket med läsvilebarnen. De var alldeles fantastiskt duktiga, både på att gå dit, uppföra sig inne på biblioteket och åka buss tillbaka. Det letades och bläddrades och lästes och vi fick med oss två kassar böcker tillbaka till förskolan. Åh vad mysigt det var!

Efter jobbet hämtade jag Cosmos, åkte hem och fixade matsäck och hämtade maken på hans jobb. Sedan for vi upp till Ånnaboda.
Vilken prima start på helgen.. ja trots att det blir mörkt så tidigt att det hann bli rätt svart innan vi kom tillbaka från lilla rundan. 

Och... DÄR VAR SNÖ!!!

Inte mycket men lite lite.
Fikapaus med utsikt. Varm choklad (på kakao och socker, ingen oboy här inte) och hembakade bullar.
Och här är Cosmos fortfarande lös. Lite på nåder. En stund senare fick han faktiskt gå i snöret. Kanske berodde det på att vi gick båda två och inte hade riktigt samma kontakt, men han tog ut svängarna väldigt på ett sätt som var långt mer än okej. Alldeles särskilt i stora skogarna när det började mörkna. 

Mysigt var det hur som helst. Och när vi var nästan tillbaka till bilen passade jag på att göra en snöängel. Årets första :)
Åter vid bilen var det alldeles mörkt.
Men åh så härligt med snö!

5 kommentarer:

  1. Så härligt det är med snöänglar! Jag kan inte heller låta bli... :)

    SvaraRadera
  2. Kattis; Maken tittade på avstånd och skakade lite uppgivet på huvudet, men kom snällt och tittade när jag stolt ville visa upp min skapelse ;)

    SvaraRadera
  3. Ängeln blev toppenfin!
    Härlig start på helgen.

    SvaraRadera
  4. Mian; Visst blev den! Det behövdes inget tjockt snötäcke :)

    SvaraRadera
  5. Ingen snö här inte! Grönt och fint ,-)

    SvaraRadera