onsdag 14 november 2012

Lite smått vilse i skogen

Onsdagar är tidiga dagar och det passar alldeles prima att fara ut i skogen innan det blir mörkt.
En mitt-i-veckan-skogen-dag.
Och heeela dagen har det varit riktigt skumt, ja i skogen var det bra mörkt. Vi sick-sackade mellan träden och avvek från stigen och jag klättrade upp på ett litet berg och hittade vitmossa och helt plötsligt hade jag verkligen ingen aning om var vi var.



Det gick bra förstås, vi hade ju inte gått så värst långt och Cosmos skötte sig prima och vi hittade tillbaka efter en stund. Som avslutning lekte vi kurragömma bland stora stenblock.
Sedan blev det alldeles mörk på riktigt. Jag längtar faktiskt lite tills dagarna blir ljusare igen.
Och jag älskar öppningsdagar! Verklige verkligen verkligen!

4 kommentarer:

  1. Ja nu är det bra mörkt. Vi skulle gå ut efter mellanmål på jobbet var det tänkt. En liten fyraåring tittade undrande på mig när jag annonserade detta och sa:
    - Men fröken, det är ju mörkt ute!
    Och det hade hon alldeles rätt i...

    SvaraRadera
  2. Erika; Jag tyckte verkligen att det var mörkt hela dagen. Och ännu mörkare var det i skogen. Fast så länge man är inne är det allt bra mysigt :)

    SvaraRadera
  3. Hm... jag fick tänka i flera sekunder innan jag fick ihop vad "öppningsdagar" är... Vi vanliga lärare har ju inte såna. Som väl är!!!

    SvaraRadera
  4. Bloggblad; Fast öppningsdag innebär att man slutar tidigare. Och det är underbart!

    SvaraRadera