måndag 19 november 2012

Ledig måndag

Jag har ledig dag!
En måndag!
Bara sådär.

Det är nämligen som så att dagmattens far har gått hädan och idag stundar begravning. Och på inget sätt lyckades vi lösa den lille fyrbeningens uppehälle och både maken och jag skulle arbeta lång dag. Det slutade med att jag fick be om en semesterdag och mina snälla arbetskamrater sa att det skulle förstås gå bra. Ja, när jag först inte fick tag på chefen sa äldsta arbetskamraten, hon som är som en levande barnsångbok och vanvettigt bra på att se till att allt tvättas regelbundet, att "ja då beviljar jag din ledighet!".




















Och nu är det alltså den där måndagen. Som är ledig.
På schemat står först en sväng till skogen.
Sedan bakning för i helgen är det ju kalas för maken i dagarna två.
Och även om jag var lite skeptisk till att behöva använda en semesterdag såhär, ska jag inte sticka under stol med att det är väldigt väldigt skönt att vara lite ledig. Och väldigt roligt att ha en extradag med sin lille hund!

1 kommentar:

  1. Du har så fina kattbilder. De ser så härligt avslappnade ut!

    SvaraRadera