söndag 4 november 2012

Konstsnö och skogstur... och spårslut!

Förmiddag i skogen. Det är ett himla bra drag -att åka upp till Ånnaboda sådär runt nio en gråvädersdag. Glädjande nog är det gott om frilufsande par och skogsmulliga barnfamiljer som hittar upp till Ånnaboda. Ännu mer glädjande är det att de inte letat fram sina gummistövlar, ryggsäckar och grillkorv före klockan elva. Det innebär att jag och Cosmos får skogen så gott som för oss själva.

Vi börjar med ett mattespår, som Cosmos i ivern först tappar, men sedan på egen hand återfinner. Och för första gången uppmärksammar han spårslutet! Jippi!

Jag inser att vi måste finna nya slingor. Längs vår favoritväg har ledningen för konstsnö reparerats och här testas det för fullt.

Konstsnöfix eller inte. Idag blir det en skogstur i allafall. Bitvis är det alldeles alldeles tyst men när vi går parallellt med rören susar och brusar det. I början är det full fart på lilla hunden. Efter en stund är det inte riktigt lika mycket action -bara nästan :)
Glad hund=glad matte!

5 kommentarer:

  1. Längtar efter snön, vill åka skidor.

    SvaraRadera
  2. Flygaren; Ja, jag är seriöst inne på att köpa spårkort för friskvårdskupongerna... Har inte åkt skidor på minst femton år, men i år tänkte jag verkligen ge det en chans! (måste bara överväga den där detaljen att både skidor och pjäxor kostar pengar)

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir av att se alla glada skutt!

    SvaraRadera
  4. Jag med! Blir glad av alla skutten ,-)

    SvaraRadera
  5. Ruta Ett och Elisabet; Det är en väldigt glad liten hund :)

    SvaraRadera