fredag 2 november 2012

Julfusk?

Jag älskar julen! Ni som har hängt med ett tag vet kanske det.
Men jag är förfärligt obstinat och håller stenhårt på traditionerna. Det adventspyntas under helgen vid första advent och julpyntas först efter lucia. Eftersom vi bor så trångt har vi ingen gran, men den dagen vi flyttar och har det (en riktig förstås, ingen i plast) kommer den att pyntas dagen före julafton.

Glöggen börjar drickas till första advent, men det är inget superbrott att fuskbörja med den veckan innan.

I år har jag dock fått det lite kämpigt. Så många runt omkring mig har redan börjat med julandet. På facebook läser jag om glögg, julmust, saffransbröd och griljerade skinkor. Och i affärerna finns julavdelningar med julmusik. Varför inte? Tycker många. Men jag vill njuta av julen just hela julen och inte känna att jag är så trött på den att den slängs ut redan på juldagen.

Så på storhandlingen idag fann jag en sorts gyllene medelväg. Ett fusk som till och med i mina ögon är godkänt...
Dumlekola med pepparkakssmak :)
(det är 51 dagar kvar till julafton)

5 kommentarer:

  1. Låter fruktansvärt äckligt (dumlen alltså). Berätta hur vidriga de var.

    SvaraRadera
  2. Ruta Ett och Fröken Flygare; Jo men de är rätt okej tycker jag. Fast vanliga Dumle är betydligt godare :)

    SvaraRadera
  3. Jag dubbelsyndade igår, åt en lussebulle och drack cola till... Jag skäms.

    SvaraRadera
  4. Jag har försökt hitta de där dumle-kolorna! Var finns de? Letat på Willys och Ica supermarket utan resultat.

    SvaraRadera