onsdag 14 november 2012

Härliga juletider stundar

Öppningsdagar känns nästan som julafton... eller i allafall lite som ledig dag. Det är (oftast) inga som helt problem att kliva upp när mobillarmet går igång klockan fem. Jobb till två och sedan är hela eftermiddagen ledig! Idag blir det en omedelbar tripp till spårskogen.

Ett av förra årets misslyckade julkortsförsök. Årets ambition är att få med alla tre fyrbeningarna. Det kan eventuellt utmynna i ett visst kaos.
Och på tal om julafton börjar snart en härlig tid. Det är bara någon vecka kvar innan allt drar igång. Nästa helg ska maken firas- släkt och vänner. Sedan fyller han på måndagen. Ja och helgen därpå är det första advent med en Stockholmstripp som jag verkligen ser fram emot.
Helgen därpå det är det pepparkaksbak hos familjen V. Så kommer lucia med luciatåg och julpyssel på jobbet. Tredje advent misstänker jag att julbak och sista julklappsfixandet står på schemat. Och julpyntning!
Och sen kommer den. Självaste julhelgen!

Det är inte klokt så härligt!
(fast inte än. än så länge avhåller jag mig från julavdelningar, glögg, julmusik och annat som hör adventstid och julen till)

8 kommentarer:

  1. Och här ska jobbas mest hela julhelgen, förutom annanandagen.
    Men det är okej.

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Nä, julhelgen ska jag vara leeedig. Sedan ska det jobbas lite någon mellandag :)

    SvaraRadera
  3. Längtar till första advent! Bästa tiden när man får pynta och njuta just före jul :)

    SvaraRadera
  4. Darkangel; Ja, adventstiden är nästan bättre än själva julhelgen...

    SvaraRadera
  5. Jag ser fram emot julkortet med alla fyrbeningar :-D

    Själv har jag köpt en tomteluva inför årets julkortet men behöver en till så både hund och barn kan vara med, hehe.

    Ser också fram emot julpyntandet och julen!

    SvaraRadera
  6. Kattalena; Ja nen vad bra att du skrev det! Jag behöverr ju också skaffa en till tomteluva...

    SvaraRadera
  7. Jag tycker den bilden var fantastisk som julkort!! =)

    SvaraRadera
  8. Ejmis; Fast den blev inte julkort utan en av de misslyckade :) Själva julkortet var båda kattdamerna med på. Och i år får vi väl se om vi lyckas få en bild med alla tre...

    SvaraRadera