onsdag 21 november 2012

Det söks på nyårsefterrätter...

Vojne vojne. Jag har inte ens börjat köpa julklappar. Eller julbaka. Eller julplanera. Julkorten är inte ens tagna.
Och jag har absolut inte börjat tänka på nyårsafton. Men det vanligaste sökordet på den här bloggen just nu är "nyårsefterrätt".

Hjälparns.

Vi har förvisso gjort efterrätten de senaste två åren.
2010 blev det vit chokladmousse med limejordgubbar.
Den blev omtyckt, fast jag var inte särskilt förtjust i den. Är man varken något fan av grädde eller vit choklad rekommenderas den inte...
Förra året såg den ungefär likadan ut, men var då en yoghurtpannacotta med jordgubbssallad.
Jag minns faktiskt inte riktigt hur den smakade.
Och i år då. Tja, jag skulle kunna tänka mig vanlig vaniljpannacotta. Med limejordgubbarna från första året.
Eller en vanlig cheesecake kanske. Det visar sig. Sen. När vi kommit lite längre fram i planering.
Och tid.

4 kommentarer:

  1. Pannacotta är ju lätt att göra och blir himla gott! Och cheesecake är supermums! Blir nog bra vilket som :-D
    Tänk att det redan söks på nyårsefterrätterna! Tokigt!

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Ja, jag blev jätteförvånad. Det var ett antal helt olika sökningar på just det. Vi har inte riktigt kommit så långt i planeringen...

    SvaraRadera
  3. Så underbart att inte känna att man måste ha vare sig efterrätt eller förrätt - jag arbetar ju hela julen - det ska bli sååå skönt att bara slå sig ner och äta en skinkmacka när arbetsdagen är slut!

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Ja fast jag tycker ju att det är mysigt, det här med lite traditioner. Och att bara slå sig ner och äta skinkmacka blir det garanterat också tid till :)

    SvaraRadera