fredag 30 november 2012

Dags för adventshelg

NU är det dags.
Adventshelgen börjar!
Idag plockades julgardinerna fram på jobbet och ÅH så mysigt det blev! Adventsljusstakarna också, men min arbetskamrat lovade att inte tända dem än ;)

På eftermiddagen åkte jag förbi plantagen för shopping av julstjärnor och vita begonior. Sedan kom lillebror och hamnade mitt i adventsstöket. Eftersom jag åker till hufvudstaden i morgon adventspyntar jag redan idag.
Om ljusstakarna är tända? Absolut inte!
Men mysigt är här ändå. Jättemysigt.
Och åh så roligt att ha sin lillebror här såhär! Eftersom han bor där nere i Danmarkland blir det inte värst många träffar om året. Trist värre tycker jag. Men han skulle absolut inte kunna tänka sig att flytta tillbaka. Och det är väl bra, kan man tycka, att han trivs så bra där nere.
På Plantagen. Julstjärnor, julstjärnor och julstjärnor.



2 kommentarer:

  1. Jag är också tämligen konservativ... Här pyntas det inte i förväg!

    SvaraRadera
  2. Kattis; Mycket viktiga saker det där ;)

    SvaraRadera