lördag 24 november 2012

Cosmos nya kompis

Fluss och förkylning kom emellan helgens kalasande. Nu har vi i allafall en massa kakor om någon är sugen på fika vid annat tillfälle...

Jag styrde kosan mot Karlskogaland istället och Cosmos fick stifta bekantskap med min lillebror. Sedan han flyttade till Danmarkland ses vi inte alltför ofta och nu hade jag inte sett honom sedan vårt bröllop i maj. En hel vecka stannar han den här gången och sedan kommer både han och farmor upp över jul. Kul!

Kul, tyckte Cosmos också.
"Den där kranen bara måste jag smaka på!"

Bus och gos och lite tvättande av haka...

Och så lite vila på det.
En smaskig middag blev det också. Med drink före maten och espresso efter. Jag kan inte minnas när bara vi fyra tvåbeningar åt middag senast. Det har inte hänt på många många år. Och vi satt precis på samma platser som vi satt på när vi var barn. På våra platser ;)

5 kommentarer:

  1. Just precis!
    En härlig dag var det och tack för goda kakor!

    SvaraRadera
  2. Det verkar som det blev ett lyckat möte det där mellan din bror och Cosmos! Jättemysigt ser det ut.

    Vad är Zätakakor för något?

    SvaraRadera
  3. Lisbet; ÅH vad roligt att du tittar in! Cosmos blev väldigt förtjust i den där tvåbeningen :)

    SvaraRadera
  4. Ser härligt ut! Vi har haft skånskt främmande och harry har haft fullt sjå att hålla koll på flocken ,-)

    SvaraRadera
  5. Lisbet igen; Jag blev så glad att du hade tittat in att jag glömde svara på frågan :) Zätakakor är små chokladkakor med ett knäckigt täcke blandat med mandelspån...

    Elisabet; Ja, Cosmos har stora problem i Karlskogaland. Eftersom delar av familjen är allergiska får han inte gå upp på ovanvåningen men åh så gärna han vill följa med och ha koll!

    SvaraRadera