torsdag 15 november 2012

Bara lite så

Ledningsgrupp och en aningen... intensiv eftermiddag och när jag kommer hem är jag alldeles slut på. Men full av idéer. Vi ska göra ett matte/teknikrum! Ja på jobbet alltså. Nu gäller det bara att få till det i praktiken också. Såväl ekonomiskt som praktiskt.

Hemma möts jag av en överlycklig Cosmos som har varit med hussen i skogen. Två skogseftermiddagar i rad dövar mitt samvete lite inför morgondagen när vi har stängningsdag båda två och liten fyrbening kommer att hämtas hos dagmatten först klockan sex.

Nu ska en mycket trött fru/matte/fröken snubbla i säng. Det är märkligt att avståndet mellan soffan och sängen känns så förfärligt långt på kvällen...

3 kommentarer:

  1. Likadant här.
    Jag är vråltrött, trots ledig dag, men det har varit mycket här i Stensjö ..., sotaren som testat skorstenen med rökmaskin .., jag har varit i stan och handlat och plockat och röjt. Nu ska det bli skönt att få sova ..

    SvaraRadera
  2. Ja, för att inte tala om att det är svårt att ta sig ur soffan för att gå ut med vovven såhär på kvällskvisten. Får väl göra en ansträngning nu...

    Cosmos har det väl bra hos sin dagmatte, så det är nog inget att ha dåligt samvete för väl :-). Fast jag förstår hur du känner!

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Jag tror kanske att det är mörkret som gör att man blir så trött också... Fast på sommaren när jag är lika trött skyller jag på värmen ;)

    Kattalena; Men ni bor ju i hus! Jag föreställer mig att den där allra sista svängen då fixas genom att bara öppna dörren ut till trädgården...
    Här tog hussen kvällsrundan igår. Jag somnade ;)
    Och vi har en bra dagmatte. Jag tycker bara att har man nu skaffat hund känns det inte alldeles rätt att ha den bortlämnad hela dagarna.

    SvaraRadera