fredag 19 oktober 2012

Veckan som gått

Under veckan som gått har jag inte...
-läst bloggar (knappt i allafall)
-lagat mat (det har maken gjort)
-tränat varje dag med Cosmos (trots att det är ambitionen)
-städat (med undantag för ett par snabba dammsugningar
-läst
-svarat i telefon (jag vet, jag har varit jättedålig på att ringa upp)

Under veckan som gått har jag...
-börjat med utvecklingssamtalen
-jobbat i full barngrupp (jajamen, alla barn friska)
-stressat över att det varit så mycket kontorsfix att göra
-lärt mig nya saker om fakturor och olika konton
-varit hos arbetskamraten och börjat med TRAS-schemana (tidig registrering av språket)
-fått en kvälls handledning av specialpedagog tillsammans med resten av arbetslaget 
-virkat födelsedagsbakelser
-handlett VFU-student och läst på uppgifter och kriterier

När jag tänker tillbaka känns det som om jag bara har ägnat all all all tid till jobbet...det händer att jag tänker att det kanske skulle behövas en bättre balans. Kanske.

Hur som har det blivit en sväng i skogen också. I onsdags.
I regnvädret. Vilket innebar att vi var väääldigt själva :)




Ja och jobbet är ju roligt. Förstås. För det mesta.
Många händer har klippts :)
 Och så ett lite mer enkelt och väldigt spontant pyssel som engagerade ett sju glada godingar.
 Och idag... spelande och pusslande.
Nu är det helg!
Går inte tiden väldigt fort? Jag tycker att det nyss var helg...

2 kommentarer:

  1. Jo det var ju det. Tiden går fort när man har roligt, OCH när man har mycket att göra :D

    SvaraRadera
  2. Erika; Haha, ja precis så :)

    SvaraRadera